Saint Martin, Karibien

Torsdag 17 mars dro jeg til Amsterdam og bodde en natt på et Yotel. Det var et hotell inne i terminalen hvor det var små rom med bad, det var veldig fint på yotellet og var en fin måte å forbrede meg på å bo i lugar i en uke. Det føltes litt som om vi allerede var ombord yachten. Neste dag tok vi fly til St Martin, flyet var 8 timer langt og det var iskaldt ombord. Jeg gikk med tynn sommerkjole siden vi skulle til Karibien, og nå er jeg blitt skikkelig forskjølet etter flyturen. Det var 30 grader når vi kom frem til hotellet Mercure Marina & Spa, vi skal bare bo her en natt før vi drar på Seadream. Først var vi på den kjempe fine stranden med krystall klart vann og badet, og har allerede fått skille etter 20 minutter i vannet. Deretter dro vi inn til byen for å shoppe, når vi kjørte til shopping senteret, kjørte vi forbi et veldig dårlig strøk, det minner veldig om sånne dårlige nabolag i USA du ser på tv, husene her var veldig nedslitt og så veldig forlatt ut. Shopping sentert vi dro på hadde veldig få butikker og det var ekstremt dyrt, ingen merker her som jeg hadde hørt om. Etter vi var på senteret gikk vi langs gatene og endte opp på en lokal stekt fisk festival. Den er hver siste fredag i måneden, men ble flyttet opp ettersom det snart er påske. Her er påske en veldig stor helligdag, folk drar i kirken og alle de lokale camper på stranden i en hel uke, de har med seg telt og grill for å ha skikkelig koselig feiring. På denne festvalen var det lokale som hadde lagde masse god sjømat og solgte det, det var også hjemmelaget iskrem og lokale drinker til salgs. Det var utrolig fin atomosfære med mye god musikk og mange barn som danset. Det var så gøy å få møte lokale og virkelig oppleve Saint Martin.

video:gopr0031

Hotelrommet på Mercure, 2 etasjers sutie. Bare fordi vi ikke er på yacheten enda betyr ikke det at vi ikke skal bo fint.

Bassenget på hotellet.

video:gopr0036

Lite klipp fra Stekt Fisk festivalen.

Stekt fisk med hjemmelagd brød "Johnny be good bread" som er en lokal rett, og hjemmelagd passion fruit sorbet.