Klassetur til Færøyene

Nå har jeg nettop kommet hjem fra en fantastisk klassetur til Færøyene. Vi reiste sent torsdag og kom ikke fram til Torshavn før kl 22. Når vi kom på hotellet fikk vi kjempe god færøysk pizza. Jeg kom på rom med to av mine beste venner, Frida og Malene.

Andre dag i Torshavn gikk vi på guide tur i sentrum. Etter det dro alle jentene sammen til shopping senteret SMS å shoppet. De hadde ikke så mange butikker men alle kjøpte sminke på Matas og godteri i matbutikken. Senere dro hele klassen på en asiatisk restaurant å spiste deilig mat. Etter maten dro vi til et fort og hørte på et ungdomskor. Det var veldig kaldt men utrolig koselig.

Tidlig lørdag morgen dro vi til neste by, Kirkjubøargaròur. Vi dro til en kirke og spiste lokalmat. Så dro vi videre til den bygden vi skulle bo i de neste dagene, Gjòv. Vi la fra oss baggasjen og dro rett ut til vann aktivitetene. Vi skulle bade med tørrdrakt, zipline, kajakk og hoppe fra klipper. Vi ble delt inn i fire grupper. Min gruppe var de første som skulle svømme. Vi hadde på tørrdrakt, men med en gang vi traff vannet gikk alt inn i drakten. Det var så utrolig iskaldt og klarte så vidt å bevege hendene mine de første minuttene. Jeg har gått på svømming i cirka 3-4 år så jeg er egentlig veldig flink til å svømme, men det var så sterk motstrøm og jeg hadde så mye luft inne i drakten at det var super tungt å svømme. Når vi svømte sto hele klassen å så på oss, det var ikke litt gøy. Ingen andre grupper svømte fordi at tørrdraktene ikke funket og fordi det var så kaldt, så ingen skjønte hvor tungt det var for oss. Jeg var super kald så jeg dro rett tilbake til hotellet. Gikk i tights, tynn genser og sokker gjennom hele landsbygden alene for å komme til hotellet. Der vi bodde var det super koselig. Vi lå å sov i sånne sovealkover. Alle hadde et fellesrom og vi var to og to i hver seng. Vi spilte veldig mange runder kortspill (mafia), fordi det var det eneste vi kunne spille med så mange.

Søndag var det fjelltur. Vi ble vekket tidlig. Været var veldig dårlig, mye regn og veldig sterk vind. Vi skulle egentlig gå 5 timers lang fjelltur, men på grunn av været kunne vi velge mellom 1 timers tur eller 5 timers tur. Nesten alle tok 1 timers. Unødvendig at vi måtte stå opp så tidlig. Vi kom hjem fra fjellturen kl 12 og hadde ikke mye å gjøre på. Siste kvelden hadde vi Færøysk aften, masse deilig lokalmat. Etter maten var det Færøysk folkedans, og det var veldig enkelt.

Idag sto vi opp 04:30, det var utrolig slitsomt. Alle var veldig trøtte på hele reisen. Vi kom ikke hjem til Bergen før kl 11. Det var en lang og slitsom hjemreise. Men da jeg kom hjem savnet jeg klassen min så utrolig mye. Dette har vært en fantastisk fin klassetur og jeg har blitt så mye bedre kjent med alle. Føler at klassen som et felleskap har blitt mye tettere og dette er et minne jeg aldri vil glemme.

- Mikaela Rose

2 uker i USA

Først var jeg 3 dager i San Fransisco. Det var ikke en så veldig fin by og hadde mye fattigdom. Hilste på en venn av meg kalt Lauren. Møtte henne på cruise i Karibien ifjor. Det var utrolig gøy å se henne igjen. Fikk shoppet en del.

Var 4 dager i Los Angeles. Andre dagen var vi i Santa Monica. Vi gikk langs stranden og vi dro på tivoliet. Senere shoppet vi i nærheten. Tredje dagen dro vi til Universal Studios. Det var utrolig gøy å være i 4d kinoer. Vi tok den verdens kjente Universal studio turen. Vi kjørte gjennom ulike studioer fra kjente filmer. Vi fikk også være inne i settene og fikk opplevelsen av å være inni filmen. Det var fantastisk gøy. Den nest siste dagen var jeg på boksignering på DASH. JEG MØTTE KIM KARDASHIAN!!!!!!! Jeg sto i kø i 3 timer å ventet på å komme inn. Det var 40 grader ute og ingen skygge. Mens jeg sto i køen kom Kris og Kylie Jenner inn i butikken. Fikk ikke møtt de, men fikk sett de. Det var helt utrolig å se Kim i person. Hun var så utrolig vakker. Jeg har alltid sett på The Kardashians og det å møte henne har alltid vært en drøm. Jeg fikk tatt bilde med henne og hun signerte boken min. Senere etter boksigneringen var ferdig, kom vi tilbake for å shoppe der. Kjøpte kjempe masse fint der.

En uke i Las Vegas. Hvert år drar jeg og mamma til Las Vegas for en reisemesse. Vi bor på Bellagio som er et av verdens fineste hotell. Det var en uke med bare avslapping og soling med bassenget. Siste dagen dro vi å shoppet en del klær og ulike ting på Michael kors.

Har hatt en kjempe fin, men kort ferie i USA <3

- Mikaela Rose

Les mer i arkivet » Februar 2016 » Desember 2015 » November 2015

Hei! Jeg heter Mikaela, og er en 15 år gammel jente fra Bergen!:)